Locatie

Inschrijven voor deze opleiding

NIEUWE OPLEIDING :

Maak van je toekomst een positief verhaal met een grondige opleiding over 4 sleutelelementen van jouw onderneming!

Hoeveel  is mijn zaak waard? Wat zijn de juridische en fiscale implicaties bij (familiale) overdracht, verkoop of beëindiging van mijn onderneming? Hoe kan ik eigendom of vastgoed binnen mijn vennootschap fiscaal en financieel optimaliseren?  Welke  planningstechnieken hanteer ik voor een proactieve en geslaagde pensioen-, successie- en vermogensopbouw? Wat zijn de verschillende opties om met (vervroegd) pensioen te gaan of om verder te werken?... 
In 4 namiddagsessies blikken we samen met jou vooruit op situaties én uitdagingen waarmee je als ondernemer, zowel zakelijk als privé, te maken krijgt, vandaag én morgen!

Voor wie

Op maat van vooruitziende zelfstandige ondernemers en voor boekhouders en accountants die hun kennis willen bijschaven.

Jouw tijd waard

  • Je krijgt een diepgaande kijk op 4 actuele onderwerpen.
  • Je verwerft bruikbare fiscale, juridische en financiële kennis van 4 praktijkspecialisten.
  • Je maakt op tijd een eigen actieplan op voor uw bedrijfsoverdracht en uw toekomst.

Extra

Bij inschrijving ontvang je uitzonderlijk gratis toegang tot de Online Ondernemersacademie en dit van de eerste tot de laatste sessie van de opleiding. Ontdek hier alvast ons online leerplatform.

Liantis leden betalen dezelfde basisprijs als Unizo leden (1400€ excl. BTW).

Volg met een gerust gemoed onze opleidingen. We passen alle hygiëne- en veiligheidsmaatregelen strikt toe.

Ook de inhoud van de workshop is coronaproof. De docenten zullen aandacht besteden aan de gevolgen van de pandemie op de thema's bedrijfsoverdracht en toekomstplanning.

Accreditatie

BIBF : 16u permanente vorming voor de sessies in het najaar van 2020 in Hof Ter Elst, Edegem
De erkenningsnummers: 102995 (29/10/2020), 102993 (12/11/2020), 102997 (26/11/2020), 102998 (10/12/2020)
 
IAB : 16u permanente vorming voor de sessies in het najaar van 2020 in Hof Ter Elst, Edegem
Ons erkenningsnummer: B0616/2018-12

 

 

Vastgoedfiscaliteit (zowel zakelijk als privé)
29 oktober 2020 van 13:00 tot 17:15

Enkele highlights die aan bod komen:
  • Bedrijfsvastgoed & eigendom: een droomhuwelijk of duivelspact? Fiscale, juridische en financiële optimale structureringen. 
  • Verhuur, vruchtgebruikconstructies en financieringsmogelijkheden via een vennootschap.
  • Overdracht & bedrijfsvastgoed.
  • (Buitengewoon) vastgoed: een vloek of zegen? Fiscale en juridische kansen én risico’s.
  • Investeren, aankopen, verkopen, huren? Marktopportuniteiten & tendensen?

Docent: Frédéric Depauw
Meer over Frédéric Depauw »

Pensioenwetgeving zelfstandigen en toegelaten activiteit
12 november 2020 van 13:00 tot 17:15

Enkele highlights die aan bod komen:
  • Leeftijd- en loopbaanvoorwaarden om met (vervroegd) pensioen te kunnen gaan.
  • Zelfstandigenpensioen: berekening & bedragen.
  • Gemengde loopbanen: effect op pensioen. Opties tot regularisatie van studiejaren.
  • Bijverdienmogelijkheden en verder werken. Gevolgen voor belastingen en sociale bijdragen.
  • Aanvullende en extralegale pensioenuitkeringen. Fiscale & financiële aspecten.
  • Vroegtijdig stoppen. Hoe in regel blijven met de sociale zekerheid en ziekteverzekering?

Docent: Joachim de Rouck
Meer over Joachim de Rouck »

Successieplanning & financiële toekomstplanning (zakelijk & privé)
26 november 2020 van 13:00 tot 17:15

Enkele highlights die aan bod komen:
  • De fiscus erft (minder) mee: tips & tricks.
  • Nieuwe regels schenken én successie: 10 bruikbare praktijkadviezen.
  • Globale financiële planning: een win-win?
  • Beleggen anno 2020: dansen op een slappe koord?

Docent: Luc de Schoesitter
Meer over Luc de Schoesitter »

Waardebepaling en fiscale gevolgen bij bedrijfsoverdracht
10 december 2020 van 13:00 tot 17:15

Enkele highlights die aan bod komen:
  • Stappenplan en praktijktips voor een succesvolle overdracht.
  • Mogelijke overdrachtsscenario’s en hun (fiscale) gevolgen.
  • Methodes en technieken voor de waardebepaling van een onderneming.
  • Liquidatiebelasting en stopzettingsmeerwaarden.
  • Overnamememarkt.be: hét online matchingplatform voor kopers en overnemers.
  • Subsidie- en ondersteuningsmogelijkheden.

Docent: Eddy Claesen
Meer over Eddy Claesen »
Ter Elst, Edegem 29/10/2020 - 10/12/2020 4 sessies
Rode Bol, Gent 11/05/2021 - 22/06/2021 4 sessies

Prijzen

Deze prijzen zijn all-in: een aangename en professionele locatie, colleges en begeleiding door de experts-docenten. Cursusmateriaal, parking, dranken en een beperkte broodjeslunch worden gratis aangeboden. (Vermelde prijzen zijn excl. 21% BTW)
Basisprijzen
 
UNIZO-lid € 1 400,00
Geen lid € 1 600,00
Enkel als u gebruik maakt van de KMO-portefeuille
KO MO
€ 980,00 € 1 120,00
€ 1 120,00 € 1 280,00

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. Je mag altijd een collega in je plaats laten deelnemen. Gelieve elke wijziging in die zin via mail door te geven aan info@ondernmersacademie.be.
Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (info@ondernemersacademie.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersacademie, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel)  te worden bezorgd.

Hoe vraag ik de KMO portefeuille aan?

Wil je van de KMO-portefeuille genieten, dan is het heel belangrijk dat je de procedure tijdig en correct opstart en afwerkt. Doe je dit niet, dan bestaat het risico dat je de subsidie misloopt en dan blijft het volledige bedrag betaalbaar aan de Ondernemersacademie. Je kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de prestaties. Na deze termijn kan je geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving. Om een aanvraag te doen heb je je identiteitskaart, de bijbehorende pincode en een identiteitskaarlezer nodig. Indien je nog nooit de KMO-portefeuille hebt aangevraagd kan het twee weken duren voordat je aanvraag rond is. Breng je aanvraag dus in orde wanneer je je aanmeldt! Je hebt enkel het erkenningsnummer van KMONET NV nodig: DV.O215551

Bekijk ook het duidelijke instructiefilmpje van de Vlaamse Overheid.

Bij vragen kan je ons altijd contacteren. Bij technische problemen met de aanmelding, je identiteitskaart of storingen, kan je contact opnemen met de gratis lijn 1700.

KMONET NV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig indienen van een steunaanvraag.

Ik heb mijn factuur ontvangen, wat moet ik betalen?

Wanneer je inschrijft ontvang je automatisch een factuur.

Indien je geen gebruikt maakt van de KMO-portefeuille dien je het volledige bedrag binnen 14 dagen aan KMONET NV te voldoen.

Indien je gebruik maakt van de de KMO-portefeuille, betaal je enkel binnen 14 dagen de BTW rechtstreeks aan KMONET NV. Het opleidingsbedrag (excl. BTW) betaal je via de KMO-portefeuille aan KMONET NV. Je maakt je aandeel over naar de KMO-portefeuille. De Vlaamse Overheid vult dit aan met haar aandeel. Vervolgens kan je de rest van je factuur voldoen, door een storting te doen aan KMONET NV.


Geen antwoord op uw vraag?

Bel ons of stel uw vraag via dit fomulier

Met al uw vragen kunt u ook terecht op ons telefoonnummer +32 (0)2 21 22 613