Hou me op de hoogte

Gespecialiseerde managementopleidingen voor de  Vrije Beroeper in de zorg

 

Na het grote succes van deze reeks in 2015-2016, wordt deze unieke opleiding op maat van apothekers voortgezet. Alle facetten van het professioneel leiden van een praktijk komen aanbod. Kortom, de broodnodige baggage voor de geslaagde vrije beroeper in de zorg!

De academische opleiding van een medisch beroep is vooral gericht op het verwerven van klinische en wetenschappelijke competenties. De Ondernemersacademie biedt u hét basispakket aan om als zelfstandig zorgverstrekker uw praktijk én onderneming professioneel te leiden. Alle belangrijke facetten komen aan bod: Financieel management, personeelsmanagement, het zich positioneren in de markt, hetorganiseren van een praktijk of werkplek.

De Masterclasses worden afzonderlijk per beroepsgroep gedoceerd op dezelfde locatie. Zo bent u verzekerd van een opleiding met praktijkvoorbeelden specifiek voor uw beroepsgroep.

Voor deze opleiding werden 4 punten permanente vorming goedgekeurd.

In samenwerking met:

 

 

 

(R)evolutie in de zorg

Reorganisaties, meer doen met minder en meer (online) concurrentie. Wat zijn de eisen en de verwachtingen van uw toekomstige patiënten? Hoe kunt u uw praktijk voorbereiden op de toekomst? Wat zal de basis van “best practices & cross industry inspiration” betekenen voor de inzichten in mijn praktijk?

Deze sessie werd zeer hoog gewaardeerd door deelnemers uit voorgaande edities (>9)!

Docent: Erik van den Dobbelsteen
Meer over Erik van den Dobbelsteen »

Financieel Management

U leert meepraten met uw boekhouder: In  hoeverre ben ik er echt van op de hoogte hoe al die begrippen een invloed hebben op  mijn dagelijkse praktijkvoering? Wat zeggen  een balans en resultatenrekening over mijn  praktijk, cash-flow, jaarrekening, financiële  analyse, budget,…?

Docent: Steven De Boeck / Freddy Van Bogget

Strategie & Marketing

U leert hoe u een praktijk met een visie runt.  Door u af te vragen waar u naar toe wilt met  uw praktijk, stelt u uw eigen visie op. Ook  wordt bekeken of u een businessplan nodig heeft en hoe u daar precies aan begint.

Waar staat uw praktijk voor en hoe vertaalt u uw businessplan in uw communicatie. Wat  is de rol en het doel van een eigen website?

En hoe pak ik sociale media aan? Wat is de  impact van de deontologie op mijn communicatie  en marketing?

Docent: Peter Desmyttere

Financieel advies

  • Eenmanszaak of vennootschap: wat betekent een vennootschap voor mijn portemonnee?
  • Verwerven van onroerend goed: de fiscale en financiële aspecten
  • Hoe kan ik privé-inkomen uit mijn vennootschap verwerven?

Docent: KBC

Associëren, is dat iets voor mij?

Steeds vaker wordt er gekozen voor een samenwerkingsvorm met een collega vrije beroeper. Wat zijn de vele voordelen van associaties? Aan welke cruciale aspecten moet er gedacht worden vooraleer er van start kan worden gegaan? Zijn de verwachtingen van alle partijen dezelfde, welke rechtsvorm wordt gekozen, hoe wordt de verloning geregeld,…

Docent: Bart Goossens, GSJ Advocaten

Omgaan met personeel

Denkt u er aan om personeel aan te werven  of bent u al leidinggevende? Leer dan hoe u een goede leidinggevende wordt en hoe  te evalueren en motiveren.

Docent: Ilse Verschueren

Time management

Als vrije beroeper is timemanagement altijd  een uitdaging. Hoe kunt u uw tijd beter beheren,  zowel op vlak van effectiviteit, kwaliteit  en productiviteit? U leert omgaan met uitdagingen, veranderingen,  burn-out, gezin, vrije tijd, nieuwe impulsen,…?

Docent: Wouter Vanhove

Prijzen

Deze prijzen all-in: colleges en begeleiding door de experts-docenten. (Vermelde prijzen zijn excl. 21% BTW)
Basisprijzen
 
UNIZO-lid € 900,00
Geen lid € 900,00
Enkel als u gebruik maakt van de KMO-portefeuille
KO MO
€ 540,00 € 630,00
€ 540,00 € 630,00

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. U mag altijd een collega in uw plaats laten deelnemen. Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (info@ondernemersacademie.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersacademie, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel)  te worden bezorgd.

Hoe vraag ik de KMO portefeuille aan?

Wilt u van de KMO-portefeuille genieten, dan is het heel belangrijk dat u de procedure tijdig en correct opstart en afwerkt. Doet u dit niet, dan bestaat het risico dat u de subsidie misloopt en dan blijft het volledige bedrag betaalbaar aan de Ondernemersacademie. U kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de prestaties. Na deze termijn kan u geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving. Om een aanvraag te doen heeft u uw identiteitskaart, de bijbehorende pincode en een identiteitskaarlezer nodig. Indien u nog nooit de KMO-portefeuille heeft aangevraagd kan het twee weken duren voordat uw aanvraag rond is. Breng uw aanvraag dus in orde wanneer u zich aanmeldt! U heeft enkel het erkenningsnummer van KMONET NV nodig: DV.O215551

Bekijk ook het duidelijke instructiefilmpje van de Vlaamse Overheid.

Bij vragen kunt u ons altijd contacteren. Bij technische problemen met de aanmelding, uw identiteitskaart of storingen, kunt u contact opnemen met de gratis lijn 1700.

KMONET NV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig indienen van een steunaanvraag.

Ik heb mijn factuur ontvangen, wat moet ik betalen?

Wanneer u inschrijft ontvangt u automatisch een factuur.

Indien u geen gebruikt maakt van de KMO-portefeuille dient u het volledige bedrag binnen 14 dagen aan KMONET NV te voldoen.

Indien u gebruik maakt van de de KMO-portefeuille, betaalt u enkel binnen 14 dagen de BTW rechtstreeks aan KMONET NV. Het opleidingsbedrag (excl. BTW) betaalt u via de KMO-portefeuille aan KMONET NV. U maakt uw aandeel over naar de KMO-portefeuille. De Vlaamse Overheid vult dit aan met haar aandeel. Vervolgens kunt u de rest van uw factuur voldoen, door een storting te doen aan KMONET NV.


Geen antwoord op uw vraag?

Bel ons of stel uw vraag via dit fomulier

Met al uw vragen kunt u ook terecht op ons telefoonnummer +32 (0)2 21 22 613