Hou me op de hoogte

Gespecialiseerde managementopleidingen voor de Vrije Beroeper in de zorg

Na het grote succes van deze reeks in 2015-2016, wordt deze unieke opleiding op maat van artsen voortgezet. Alle facetten van het professioneel leiden van een praktijk komen aanbod. Kortom, de broodnodige baggage voor de geslaagde vrije beroeper in de zorg!

De academische opleiding van een arts is vooral gericht op het verwerven van klinische en wetenschappleijke competenties. De Ondernemersacademie biedt u hét basispakket aan om als zelfstandig zorgverstrekker uw praktijk én onderneming professioneel te leiden. Alle belangrijke facetten komen aan bod: Financieel management, personeelsmanagement, het zich positioneren in de markt, hetorganiseren van een praktijk of werkplek.

De Masterclasses worden afzonderlijk per beroepsgroep gedoceerd op dezelfde locatie. Zo bent u verzekerd van een opleiding met praktijkvoorbeelden specifiek voor uw beroepsgroep. Voor deze opleiding werden accreditaties permanente vorming aangevraagd.

 

In samenwerking met:

 

Er gelden speciale kortingen voor leden van het BVAS en de AK-club (Artsenkrant). 

Nog geen lid? Klik op de links hieronder. 

AK-club

BVAS

(R)evolutie in de zorg

Reorganisaties, meer doen met minder en meer (online) concurrentie. Wat zijn de eisen en de verwachtingen van uw toekomstige patiënten? Hoe kunt u uw praktijk voorbereiden op de toekomst? Wat zal de basis van “best practices & cross industry inspiration” betekenen voor de inzichten in mijn praktijk?

Docent: Erik van den Dobbelsteen

Strategie & Marketing

U leert hoe u een praktijk met een visie runt.  Door u af te vragen waar u naar toe wilt met  uw praktijk, stelt u uw eigen visie op. Ook  wordt bekeken of u een businessplan nodig heeft en hoe u daar precies aan begint.

Waar staat uw praktijk voor en hoe vertaalt u uw businessplan in uw communicatie. Wat  is de rol en het doel van een eigen website?

En hoe pak ik sociale media aan? Wat is de  impact van de deontologie op mijn communicatie  en marketing?

Docent: Peter Desmyttere

Financieel Management

U leert meepraten met uw boekhouder: In  hoeverre ben ik er echt van op de hoogte hoe al die begrippen een invloed hebben op  mijn dagelijkse praktijkvoering? Wat zeggen  een balans en resultatenrekening over mijn  praktijk, cash-flow, jaarrekening, financiële  analyse, budget,…?

Docent: Steven De Boeck / Freddy Van Bogget

 

Praktijkmanagement

Eenmanszaak of vennootschap: wat betekent een vennootschap voor mijn portemonnee?
Verwerven van onroerend goed: de fiscale en financiële aspecten
Hoe kan ik privé-inkomen uit mijn vennootschap verwerven?
Kostenberekening, verdeling van de vergoedingen, btw-problematiek

Docent: Filip Jacobs

Overnemen en overlaten

Waarde van de praktijk en van onroerend goed, verschillende partners bij een overname
(koper, verkoper, financierder, …), voordelen van samenwerking, rol van de accountant bij overname, probleem met privé-vastgoed, successieplanning.

Docent: Jonathan Schuermans

Stress & burn-out preventie

Huisartsen en specialisten zijn erg kwetsbaar voor burn-out. U wapent zich om uzelf te helpen uw competenties te ontdekken en stress te beperken, en vervolgens uitgerust – in plaats van uitgeblust – anderen te helpen burn-out en stress aan te pakken.

Docent: Eric Boydens

HR Management

Denkt u er aan om personeel aan te werven  of bent u al leidinggevende? Leer dan hoe  u een goede leidinggevende wordt en hoe  te evalueren en motiveren. U ontvangt ook  een overzicht van verschillende samenwerkingsmodellen.

Docent: Charlotte Pollet

Prijzen

Deze prijzen all-in: colleges en begeleiding door de experts-docenten. (Vermelde prijzen zijn excl. 21% BTW)
Basisprijzen
 
UNIZO-lid € 900,00
Geen lid € 900,00
Enkel als u gebruik maakt van de KMO-portefeuille
KO MO
€ 540,00 € 630,00
€ 540,00 € 630,00

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. U mag altijd een collega in uw plaats laten deelnemen. Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (info@ondernemersacademie.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersacademie, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel)  te worden bezorgd.

Hoe vraag ik de KMO portefeuille aan?

Wilt u van de KMO-portefeuille genieten, dan is het heel belangrijk dat u de procedure tijdig en correct opstart en afwerkt. Doet u dit niet, dan bestaat het risico dat u de subsidie misloopt en dan blijft het volledige bedrag betaalbaar aan de Ondernemersacademie. U kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de prestaties. Na deze termijn kan u geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving. Om een aanvraag te doen heeft u uw identiteitskaart, de bijbehorende pincode en een identiteitskaarlezer nodig. Indien u nog nooit de KMO-portefeuille heeft aangevraagd kan het twee weken duren voordat uw aanvraag rond is. Breng uw aanvraag dus in orde wanneer u zich aanmeldt! U heeft enkel het erkenningsnummer van KMONET NV nodig: DV.O215551

Bekijk ook het duidelijke instructiefilmpje van de Vlaamse Overheid.

Bij vragen kunt u ons altijd contacteren. Bij technische problemen met de aanmelding, uw identiteitskaart of storingen, kunt u contact opnemen met de gratis lijn 1700.

KMONET NV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig indienen van een steunaanvraag.

Ik heb mijn factuur ontvangen, wat moet ik betalen?

Wanneer u inschrijft ontvangt u automatisch een factuur.

Indien u geen gebruikt maakt van de KMO-portefeuille dient u het volledige bedrag binnen 14 dagen aan KMONET NV te voldoen.

Indien u gebruik maakt van de de KMO-portefeuille, betaalt u enkel binnen 14 dagen de BTW rechtstreeks aan KMONET NV. Het opleidingsbedrag (excl. BTW) betaalt u via de KMO-portefeuille aan KMONET NV. U maakt uw aandeel over naar de KMO-portefeuille. De Vlaamse Overheid vult dit aan met haar aandeel. Vervolgens kunt u de rest van uw factuur voldoen, door een storting te doen aan KMONET NV.


Geen antwoord op uw vraag?

Bel ons of stel uw vraag via dit fomulier

Met al uw vragen kunt u ook terecht op ons telefoonnummer +32 (0)2 21 22 613