Locatie

Inschrijven voor deze opleiding

Gespecialiseerde managementopleidingen voor de Vrije Beroeper in de Zorg

Na het grote succes van deze reeks in 2015, 2016 en 2017, wordt deze unieke opleiding op maat van de vrije beroeper in de zorg voortgezet. Alle facetten van het professioneel leiden van een praktijk komen aan bod. Kortom, de broodnodige bagage voor de geslaagde vrije beroeper in de zorg!

De academische opleiding van een psycholoog is vooral gericht op het verwerven van klinische en wetenschappelijke competenties. De Ondernemersacademie biedt u hét basispakket aan om als zelfstandig zorgverstrekker uw praktijk én onderneming professioneel te leiden. Alle belangrijke facetten komen aan bod: financieel management, personeelsmanagement, het zich positioneren in de markt, het organiseren van een praktijk of werkplek, en innoveren in uw praktijk. 
Er is ruimschoots mogelijkheid tot vraagstelling, interactie en begeleiding. Tijdens het gezamenlijke lunchmoment kunt u in dialoog gaan met zorgverstrekkers uit de andere disciplines.

In samenwerking met:

 

FINANCIEEL MANAGEMENT
10 november 2018 van 09:00 tot 13:15

U leert meepraten met uw boekhouder: In hoeverre ben ik echt op de hoogte van hoe al die begrippen een invloed hebben op mijn dagelijkse praktijkvoering? Wat zeggen een balans en resultatenrekening over mijn praktijk, cash-flow, jaarrekening, financiële analyse, budget … ?

FINANCIEEL ADVIES & SAMENWERKEN IN ASSOCIATIE
24 november 2018 van 09:00 tot 13:15

FINANCIEEL ADVIES
• Eenmanszaak of vennootschap: wat betekent een vennootschap voor mijn portemonnee?
• Verwerven van onroerend goed: de fiscale en financiële aspecten.
• Hoe kan ik privé-inkomen uit mijn vennootschap verwerven?
• Kostenberekening, verdeling van de vergoedingen.

SAMENWERKEN IN ASSOCIATIE
• Associëren: opportuniteiten en valkuilen (10 tips om succesvol samen te werken, persoonlijke mindset en competenties).
• Overzicht samenwerkingsmodellen, rechtsvormen: eenmanszaak of vennootschap.
• De associatie in de praktijk: duiding via cases (verdeelsleutel, bestuur en besluitvorming, in- en uitstapregelingen).
• Waardering en overdracht van een praktijk

Ontvang gratis het Stappenplan ‘Samenwerken in de Zorg’.

STRATEGIE EN MARKETING
08 december 2018 van 09:00 tot 13:15

U leert hoe u een praktijk met een visie runt. Door u af te vragen waar u naartoe wilt met uw praktijk, stelt u uw eigen visie op. Ook wordt bekeken of u een businessplan nodig heeft en hoe u daar precies aan begint. Waar staat uw praktijk voor en hoe vertaalt u uw businessplan in uw communicatie? Wat is de rol en het doel van een eigen website? En hoe pak ik sociale media aan? Wat is de impact van de deontologie op mijn communicatie en marketing?

TIMEMANAGEMENT & STRESS EN BURN-OUT PREVENTIE
12 januari 2019 van 17:13 tot 17:13

Timemanagement

Als psycholoog is timemanagement altijd een uitdaging. Hoe kunt u uw tijd beter beheren op vlak van effectiviteit, kwaliteit en productiviteit? U leert omgaan met uitdagingen, veranderingen, burn-out, gezin, vrije tijd, nieuwe impulsen …

Stress en burn-out preventie

Psychologen zijn erg kwetsbaar voor burnout. U wapent zich om uzelf te helpen uw competenties te ontdekken en stress te beperken, en vervolgens uitgerust – in plaats van uitgeblust – anderen te helpen burn-out en stress aan te pakken.

INNOVATIEF MANAGEMENT
26 januari 2019 van 09:00 tot 13:15

Reorganisaties, meer doen met minder en meer (online) concurrentie. Wat zijn de eisen en de verwachtingen van uw toekomstige patiënten? Hoe kunt u uw praktijk voorbereiden op de toekomst? Wat zal de basis van “best practices & cross industry inspiration” betekenen voor de inzichten in mijn praktijk?

Bluepoint Antwerpen (voorheen ALM) 10/11/2018 - 26/01/2019 5 sessies

Prijzen

Deze prijzen all-in: een aangename en professionele locatie, colleges en begeleiding door de experts-docenten, cursusmateriaal, catering en parking. (Vermelde prijzen zijn excl. 21% BTW)
Basisprijzen
 
UNIZO-lid € 750,00
Geen lid € 900,00
Enkel als u gebruik maakt van de KMO-portefeuille
KO MO
€ 450,00 € 525,00
€ 540,00 € 630,00

Bluepoint Antwerpen (voorheen ALM)

Filip Williotstraat 9
2600 Antwerpen

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. U mag altijd een collega in uw plaats laten deelnemen. Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (info@ondernemersacademie.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersacademie, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel)  te worden bezorgd.

Hoe vraag ik de KMO portefeuille aan?

Wilt u van de KMO-portefeuille genieten, dan is het heel belangrijk dat u de procedure tijdig en correct opstart en afwerkt. Doet u dit niet, dan bestaat het risico dat u de subsidie misloopt en dan blijft het volledige bedrag betaalbaar aan de Ondernemersacademie. U kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de prestaties. Na deze termijn kan u geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving. Om een aanvraag te doen heeft u uw identiteitskaart, de bijbehorende pincode en een identiteitskaarlezer nodig. Indien u nog nooit de KMO-portefeuille heeft aangevraagd kan het twee weken duren voordat uw aanvraag rond is. Breng uw aanvraag dus in orde wanneer u zich aanmeldt! U heeft enkel het erkenningsnummer van KMONET NV nodig: DV.O215551

Bekijk ook het duidelijke instructiefilmpje van de Vlaamse Overheid.

Bij vragen kunt u ons altijd contacteren. Bij technische problemen met de aanmelding, uw identiteitskaart of storingen, kunt u contact opnemen met de gratis lijn 1700.

KMONET NV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig indienen van een steunaanvraag.

Ik heb mijn factuur ontvangen, wat moet ik betalen?

Wanneer u inschrijft ontvangt u automatisch een factuur.

Indien u geen gebruikt maakt van de KMO-portefeuille dient u het volledige bedrag binnen 14 dagen aan KMONET NV te voldoen.

Indien u gebruik maakt van de de KMO-portefeuille, betaalt u enkel binnen 14 dagen de BTW rechtstreeks aan KMONET NV. Het opleidingsbedrag (excl. BTW) betaalt u via de KMO-portefeuille aan KMONET NV. U maakt uw aandeel over naar de KMO-portefeuille. De Vlaamse Overheid vult dit aan met haar aandeel. Vervolgens kunt u de rest van uw factuur voldoen, door een storting te doen aan KMONET NV.


Geen antwoord op uw vraag?

Bel ons of stel uw vraag via dit fomulier

Met al uw vragen kunt u ook terecht op ons telefoonnummer +32 (0)2 21 22 613