Locatie

Inschrijven voor deze opleiding

SCHRIJF UW EIGEN SUCCESVERHAAL

Eén dag, tien topsprekers, tien boeken.
Dat is de unieke formule van het UNIZO Topseminar.

Op woensdag 28 november 2018 organiseren we in het Kursaal van Oostende het unieke Topseminar ‘Tien managementboeken op één dag.’ Tijdens dat exclusieve seminarie houden tien van de meest gerenommeerde topsprekers u een dag aan uw zetel gekluisterd. Niet met langdradige uiteenzettingen, maar met praktische to-the-point inzichten en helder topadvies in KMO-taal. Na elke presentatie krijgt u de kans om 10 minuten lang uw meest prangende vragen te stellen. Wees er maar zeker van dat u ’s avonds geïnspireerd weer naar huis keert.

Het UNIZO Topseminar staat dit jaar volledig in het teken van innovatie. Alle sprekers laten de laatste trends rond dat thema uitgebreid aan bod komen tijdens hun presentaties zodat u dankzij hun tips uw onderneming in eender welke situatie op het juiste spoor kunt houden.

Bovendien zijn de tien topsprekers van het UNIZO Topseminar niet alleen expert in hun vakgebied, het zijn ook stuk voor stuk bestsellerauteurs. Op het einde van de dag mag u zelfs één van die tien kleppers mee naar huis nemen. Zo maakt u binnenkort ook van uw zaak een bestseller. We sluiten de dag af met de bekendmaking van de KMO van het jaar 2018, gevolgd door een netwerkevent met walkingdinner.

Kortom, dit unieke en nu ook betaalbare aanbod mag u niet missen!

PRAKTISCH ONDERNEMERSCHAP
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Til met enkele kleine ingrepen uw bedrijf naar een hoger niveau.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Hoe kan tijdreductie helpen om een bedrijf succesvol te maken?
  2. Hoe kan creativiteit het ultieme ondernemingswapen zijn?

Jurgen Ingels verklapt zijn ‘lessons learned’ als topondernemer. Hij geeft u praktische tips over hoe u uw bedrijf naar het volgende niveau kunt tillen, en dat gaat van operations tot het business model, marketing & sales, uw team en de finance & legal-kwesties. Met enkele persoonlijke anekdotes illustreert hij zijn ondernemersverhaal, dat ook bij hem niet altijd van een leien dakje liep.

Jurgen Ingels
Docent: Jurgen Ingels

  • klinkende naam in de ondernemerswereld
  • motor achter verschillende start- en scale-ups
  • oprichter van SmartFin-fonds dat doorgroeiers financiert
  • drijvende kracht achter Clear2Pay, pioniersbedrijf in de finetech
  • jurylid in tv-programma De Leeuwenkuil

Meer over Jurgen Ingels >

DIGITALE TRANSFORMATIE EN STRATEGIE
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Maak uw onderneming wendbaar voor het te laat is.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Hoe wordt mijn onderneming future-proof?
  2. Welke digitale gevaren loopt mijn onderneming?
    En welke opportuniteiten kan ik daaruit creëren?
  3. Heeft mijn onderneming de boot gemist?

Digitale strategie is niet langer een randverschijnsel, maar een cruciale factor in de ontwikkeling en het voortbestaan van uw onderneming. Jo Caudron doet op een heldere manier uit de doeken wat de hoogtepunten en valkuilen zijn van digitale innovatie en transformatie. Die theorie vat hij samen in een praktisch model.

Jo Caudron
Docent: Jo Caudron

• internetpionier
• serial entrepreneur (oprichter van meer dan 20 digitale bedrijven)
• CEO van Duval Union Consulting
• trendwatcher
• auteur van ‘Digital Transformation waarin hij organisaties voorbereidt op de toekomst

Meer over Jo Caudron >

STRATEGIE-IMPLEMENTATIE
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00


‘Innovatie start niet bij R&D, maar bij visie, strategie en verbeeldingskracht.‘

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Wat is strategie nu echt en wat is het niet?
  2. Hoe bouw ik een sterke strategie voor mijn bedrijf?
  3. Welke cruciale innovatiestappen moet mijn bedrijf nemen?

Strategie gaat niet over de beste zijn, maar juist over uniek zijn. Jeroen De Flander leert u hoe u kunt profiteren van een hoger gemiddeld rendement door uniek te zijn. Bij de ontwikkeling van uw strategie moet u bepalen wie uw doelgroep is en hoe u die doelgroep wil bedienen. Ten slotte geeft Jeroen De Flander nog enkele tips om te vermijden dat u en uw bedrijf stil blijven staan.

Jeroen De Flander
Docent: Jeroen De Flander

• invloedrijk strategie-expert
• gidst bedrijven door het mijnenveld van dure strategische woorden
• focust op pragmatisch strategisch denken
• geeft slimme, snel inzetbare tips

Meer over Jeroen De Flander

COMMUNICATIETECHNOLOGIE
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Als KMO het razendsnelle digitale tempo volgen is een uitdaging, maar haalbaar.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Welke plaats heeft fysieke interactie in de digitalisering van het beslissingsproces?
  2. Hoe kunt u in uw KMO technologie en artificiële intelligentie inzetten en integreren?
  3. Welke digitale trends mogen we nog verwachten?

Onze klanten zijn veranderd: digitale middelen hebben een prominente plaats in hun leven gekregen. Dat betekent ook dat hun beslissingsproces veranderd is, en vooral digitaal geïnspireerd. Als bedrijf moeten we opnieuw een plaats verdienen in dat nieuwe digitale beslissingsproces. Bart De Waele geeft inzicht in dat veranderde klantengedrag en toont hoe we technologie kunnen inzetten als middel in deze nieuwe communicatie.

Bart De Waele
Docent: Bart De Waele

• gebeten door internet, nieuwe technologie, communicatie, transhumanisme en ondernemen
• ziet het als zijn missie om impactvolle bedrijven uit te bouwen
• ondersteunt en inspireert een generatie jonge ondernemers
• oprichter van de groep Mandelbrot en Wijs
• uitgever van het Trendrapport

Meer over Bart De Waele >

COMMUNICATIE
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Transparantie is de groeimotor van een bedrijf.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Is uw bedrijf transparant genoeg voor de toekomst?
  2. Werkt transparantie ook bij arbeiders en personeel?
  3. Waarom is innoveren zonder transparantie onmogelijk?

Innovatie hoeft niet altijd een ingewikkelde IT-operatie te zijn. Noël Slangen legt u uit hoe u zich met wat creativiteit en transparantie kunt onderscheiden. En juist dat kan de groeimotor zijn. Medewerkers scoren bijvoorbeeld beter als ze een beter inzicht hebben in de indicatoren. Het verhoogt verzelfstandiging, betrokkenheid, samenwerking en efficiëntie. Net daarom is transparantie in elke onderneming van essentieel belang

Noël Slangen
Docent: Noël Slangen

• bekendste communicatieadviseur van Vlaanderen
• opiniemaker en columnist voor Het Belang van Limburg en De Standaard
• ondernemer: commercieel vastgoed, start-up Musebooks.world
• auteur van zes boeken, waaronder ‘Praten met Reuzen’

Meer over Noël Slangen >

E-COMMERCE
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00


 

‘Hoe implementeert u als retailer een succesvolle strategie?‘

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Is een webshop écht noodzakelijk?
  2. Valt er wel geld te verdienen met e-commerce?
  3. Hoe maak ik de juiste keuzes op het vlak van e-commerce?

In geen tijd heeft de veeleisende klant van vandaag zich overgegeven aan de nieuwe digitale wereld, gekenmerkt door snelheid, transparantie en hyperpersonalisatie. Gino Van Ossel gidst u in zijn vlotte stijl voorbij de digitale hysterie. Hij biedt retailers, merkartikelfabrikanten en dienstverleners een praktisch kader om een succesvolle strategie uit te tekenen, die winst, competitiviteit én klantgerichtheid weet te combineren.

Gino Van Ossel
Docent: Gino Van Ossel

• professor aan de Vlerick Business School
• Europees topexpert in retail management, winkelgedrag, omnichannel en trade marketing
• ontwikkelaar van het retail bedrijfsmodel, dat retailers de weg wijst in hun strategische keuzes
• adviseur van bedrijven zoals Auping, Brabantia en KBC

Meer over Gino Van Ossel >

REKRUTERING EN SELECTIE
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Gespecialiseerde medewerkers zijn een godsgeschenk voor een bedrijf.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Hoe overtuigt u toptalent om voor uw bedrijf te kiezen?
  2. Hoe kunt u uw bedrijf als een aantrekkelijke werkgever positioneren?
  3. Hoe krijgt u dat allemaal voor elkaar met beperkte middelen?

Er heerst toenemende schaarste op onze arbeidsmarkt. We kampen al jaren met een structureel tekort aan gespecialiseerde medewerkers. En dat op alle niveaus, van technici tot wetenschappers. Dat tekort wordt nog nijpender, nu onze hele economie een digitale omslag maakt en de vergrijzing op kruissnelheid komt. Inge Geerdens geeft tijdens haar presentatie interessante tips en tricks waarmee u uw eigen wervingsprocessen meteen kunt optimaliseren.

Inge Geerdens
Docent: Inge Geerdens

• oprichter van wervings- en selectiebureau Executive Research en CVWarehouse
• professioneel talentzoeker
• bekroond met de Womed Award van UNIZO/Markant en Vlerick
• jurylid, opiniemaker, docent, columnist en adviseur
• benadrukt het belang van vrouwelijk talent in een onderneming

Meer over Inge Geerdens >

GROEI VAN ONDERNEMINGEN
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Groeien doet pijn.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Hoe komt het dat niet elke onderneming even snel groeit?
  2. Waarom hebben groeiondernemers vaak het gevoel dat het goede personeel op is?
  3. Waarom remt groeien ondernemingen af?

Tenzij een ondernemer er bewust voor kiest om op een bepaald ogenblik niet meer te groeien, worden bedrijven die het goed doen, groter. En dat kan problemen opleveren. Want net als een opgroeiende puber die zijn kleren ontgroeit, zijn ook het organisatiemodel, het personeelsbeleid en wellicht andere aspecten van de bedrijfsvoering te klein geworden. Alleen ziet u dat aan het hoofd van een organisatie lang niet altijd. Matty Paquay heeft gelukkig specifieke en duidelijke medicatie voor die groeipijnen.

Matty Paquay
Docent: Matty Paquay

• expert in het fenomeen ‘groei’
• helpt en begeleidt KMO’s bij hun groei
• stichter van Paquay en Associates
• co-auteur van ‘De Groeiparadox’
• oprichter en academisch curator Growth Academy aan UHasselt SEE

Meer over Matty Paquay >

WORKPLACE MANAGEMENT EN LEIDERSCHAP
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Klantvriendelijkheid is de sleutel voor een nieuwe succesvolle strategie.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Wat zijn de essentiële bouwstenen van een Great Place to Work?
  2. Hoe gaat Torfs om met de digitale transformatie?
  3. Wat zijn de kenmerken van het leiderschap van de toekomst?

CEO Wouter Torfs opent de schoenendoos waarin hij zijn ondernemersziel bewaart en vertelt over het wonderbaarlijke verhaal achter zijn succesvolle bedrijf. Hij geeft een brede inkijk in de bedrijfsstrategie, het serviceconcept en de unieke waarden die in het DNA van de familie gebakken zijn. Bereid u voor op een interessante, originele en tegendraadse businesscase. Ook relevant voor uw bedrijf, want Wouter Torfs probeert een inspiratiebron te zijn voor elke ondernemer.

Wouter Torfs
Docent: Wouter Torfs

  • CEO van winkelketen Schoenen Torfs, inclusief sterke webshop
  • grondlegger een unieke bedrijfscultuur
  • 9 x ‘Beste Werkgever van België’
  • winnaar ‘Beste Winkelketen van België’
  • sleepte de Webshop Award Belgium in de afdeling schoenen én de Cross Channel Award in de wacht

Meer over Wouter Torfs >

BEDRIJFSMANAGEMENT EN DISRUPTIE
28 november 2018 van 09:30 tot 17:00

‘Digitale disruptie komt in golven.’

Tijdens de presentatie krijgt u antwoord op deze vragen:

  1. Hoe moet uw bedrijf omgaan met disruptie?
  2. Hoe transformeert u uw bedrijf om beter om te kunnen gaan met confronterende uitdagingen?
  3. Hoe kunt u de innovatie in uw organisatie bevorderen?

We staan aan de vooravond van de derde en meest ingrijpende golf van de digitale disruptie en die heeft gevolgen voor de structuren van organisaties en hele sectoren. Ondernemingen hebben dus behoefte aan een ander plan van aanpak om door het disruptiegebied te navigeren. Dominique Leroy geeft u een breder inzicht in de oorzakelijke factoren van de ‘disruptieve’ golven en bespreekt met u de nieuwe strategische vragen die ze oproepen.

Dominique Leroy
Docent: Dominique Leroy

• Gedelegeerd Bestuurder en voorzitter van het Executief Comité van de Proximus Groep
• Manager van het Jaar 2015
• 24 jaar ervaring als managing director van Unilever Belux
• voorzitter van de raad van bestuur van BICS en Be-Mobile én van de internationale adviesraad van de Solvay Business School

Meer over Dominique Leroy >

Kursaal Oostende 28/11/2018 10 sessies
Kursaal Oostende

Prijzen

Deze prijzen all-in: tien topsprekers op 1 dag, ontbijt, koffiebreaks en lichte lunch, een boek naar keuze van één van de topsprekers, verzorgd netwerkevent met walkingdinner en een goodiebag

NEEM DEEL VANAF € 450

MET KMO-PORTEFEUILLE * UNIZO-lid Geen lid
Kleine ondernemingen (-40% subsidie) € 450 € 510
Middelgrote ondernemingen (-30% subsidie) € 525 € 595
ZONDER KMO-PORTEFEUILLE UNIZO-lid Geen lid
€ 750 € 850

*De KMO-portefeuille is een subsidie voor opleidingen en advies. Ondernemers gevestigd in Vlaanderen kunnen deze subsidie gebruiken voor deelname aan het UNIZO Topseminar. Kleine ondernemingen (met minder dan 50 voltijdse werknemers) krijgen 40% subsidie. Middelgrote ondernemingen (met meer dan 50 en minder dan 250 werknemers) krijgen 30% subsidie.
Vanaf 5 deelnemers geldt een verlaagd tarief. Voor meer info, neem contact op via info@unizotopseminar.be.
Alle bedragen excl. btw.

Kursaal Oostende

Westhelling 12
8400 Oostende

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. U mag altijd een collega in uw plaats laten deelnemen. Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (info@ondernemersacademie.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersacademie, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel)  te worden bezorgd.

Hoe vraag ik de KMO portefeuille aan?

Wilt u van de KMO-portefeuille genieten, dan is het heel belangrijk dat u de procedure tijdig en correct opstart en afwerkt. Doet u dit niet, dan bestaat het risico dat u de subsidie misloopt en dan blijft het volledige bedrag betaalbaar aan de Ondernemersacademie. U kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de prestaties. Na deze termijn kan u geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving. Om een aanvraag te doen heeft u uw identiteitskaart, de bijbehorende pincode en een identiteitskaarlezer nodig. Indien u nog nooit de KMO-portefeuille heeft aangevraagd kan het twee weken duren voordat uw aanvraag rond is. Breng uw aanvraag dus in orde wanneer u zich aanmeldt! U heeft enkel het erkenningsnummer van KMONET NV nodig: DV.O215551

Bekijk ook het duidelijke instructiefilmpje van de Vlaamse Overheid.

Bij vragen kunt u ons altijd contacteren. Bij technische problemen met de aanmelding, uw identiteitskaart of storingen, kunt u contact opnemen met de gratis lijn 1700.

KMONET NV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig indienen van een steunaanvraag.

Ik heb mijn factuur ontvangen, wat moet ik betalen?

Wanneer u inschrijft ontvangt u automatisch een factuur.

Indien u geen gebruikt maakt van de KMO-portefeuille dient u het volledige bedrag binnen 14 dagen aan KMONET NV te voldoen.

Indien u gebruik maakt van de de KMO-portefeuille, betaalt u enkel binnen 14 dagen de BTW rechtstreeks aan KMONET NV. Het opleidingsbedrag (excl. BTW) betaalt u via de KMO-portefeuille aan KMONET NV. U maakt uw aandeel over naar de KMO-portefeuille. De Vlaamse Overheid vult dit aan met haar aandeel. Vervolgens kunt u de rest van uw factuur voldoen, door een storting te doen aan KMONET NV.


Geen antwoord op uw vraag?

Bel ons of stel uw vraag via dit fomulier

Met al uw vragen kunt u ook terecht op ons telefoonnummer +32 (0)2 21 22 613