Locatie

Inschrijven voor deze opleiding

Zet koers naar transformatie!

Het vrije beroep is volop in evolutie en vraagt om een andere invulling van uw beroep.
De nieuwe generatie van ondernemers wil
een raadgever, een begeleider om samen antwoorden te zoeken op nieuwe economische
uitdagingen en een veranderende financiële en fiscale realiteit. Bent u zo een meerwaardecoach?
Bent u mee met de nieuwste innovaties en technologieën? Omarmt u de digitalisering?
Legt u uw groei bij uw adviserende rol? Tijdens deze workshop introduceren wij concrete
steunmaatregelen, subsidies en begeleidingsinitiatieven om uw transformatie te verzilveren!

Voor wie?

Voor accountants, boekhouders-fiscalisten, belastingconsulenten en bedrijfsrevisoren.

 

Accreditatie goedgekeurd

 

 

 

 

Steun, subsidie en begeleiding
18 november 2017 van 13:00 tot 18:00

We kijken vooruit naar de toekomstige
evoluties in uw praktijk.
Leerdoelen:
•• Welke trends en ontwikkelingen
vormen een uitdaging voor de
toekomst van uw beroep?
•• Welke concrete
steunmaatregelen, subsidies en
begeleidingsinitiatieven zijn er?

Erik  van den Dobbelsteen
Docent: Erik van den Dobbelsteen

Erik van den Dobbelsteen is commercieel directeur van de Schipper Groep en hogeschooldocent strategie aan o.a. de HZ University of Applied Sciences. Daarnaast is Erik vicevoorzitter van de Raad van Toezicht van een middelgrote basisschool in Zeeland met 19 locaties. De combinatie van verdiepende theoretische kennis op het gebied van strategie en een brede ervaring uit de praktijk, maken hem een goede sparringpartner voor KMO (MKB) ondernemers die hun onderneming willen ontwikkelen. Ook is Erik getraind in de Harvard Business School lesmethode. Deze methode kenmerkt zich door het stellen van vragen die een ondernemer aan het denken zet om vervolgens tot oplossingen te komen. Erik geeft lezingen in zowel Nederland als in België. Onderwerpen die hij behandelt zijn o.a. Wat is uw (commerciële) strategie?, Welke trends en ontwikkelingen moet ik kennen voor (commercieel) mijn ondernemingssucces?, Heb ik als KMO-ondernemer nog wel het juiste verdienmodel? Kortom: Erik is specialist op het gebied van strategie en de bijbehorende implementatie ervan.

Meer over Erik van den Dobbelsteen »

Innovatieve strategie
25 november 2017 van 13:00 tot 18:00

Hoe kom ik tot een strategische plan
voor mijn accountancy-/ boekhoudpraktijk?
Wat zijn de belangrijkste aandachtsgebieden
op het gebied van innovatie
en duurzaamheid. En hoe vertaal ik deze
processen binnen mijn organisatie?
Leerdoelen:
•• De laatste trends en ontwikkelingen
uit uw omgeving (digitalisering
en klantveranderingen) vertalen
naar uw eigen accountancy-/
boekhoudpraktijk.
•• De ontwikkelingen uit de strategische
literatuur vertalen naar uw eigen
situatie, zodat u kunt komen tot een
innovatief organisatieconcept.
•• Hoe kan ik de externe
initiatieven aanwenden binnen
mijn eigen strategie.

Van strategie tot praktijk
02 december 2017 van 13:00 tot 18:00

We behandelen de do’s en don’ts van het
implementeren van de strategie tijdens
het verandertraject. Dit geeft inzichten in
wat u kunt doen om uw praktijk op een
duurzame en innovatieve manier in te
richten en uw medewerkers op de juiste
manier te faciliteren met handige en
bruikbare tools. We spieken bij collega’s
uit de juridische sector en leren van hun
ervaring.
Leerdoelen:
•• Welke belemmeringen en
obstakels u kunt tegenkomen
tijdens dit traject en hoe u daar
het beste mee om kunt gaan.
•• Uw medewerkers mee te nemen
op deze veranderingsreis, om zo
uw strategie te implementeren
in uw organisatie.
•• Gebruik te maken van tools als
het klantfocusmodel en het
klantenplan om uw KMO-klanten
optimaal van dienst te zijn en hun
prestatie te helpen verbeteren.
•• Groepsdiscussie: hoe omgaan met
steunmaatregelen, en hoe deze
bekend maken bij mijn cliënten?

De adviseursrol
09 december 2017 van 13:00 tot 18:00

Deze sessie gaat om het “doen”: zorgen
dat u en uw medewerkers de afgesproken
koers uitwerken, uitdragen en uitvoeren.
Tijdens deze sessie bespreken we in
een dialoog wat werkt en niet werkt om
mensen te helpen veranderen, zodat de
ingeslagen koers van uw praktijk wordt
omarmt.
Leerdoelen:
•• De organisatiecultuur te voeden
om het gewenste gedrag bij uw
medewerkers te stimuleren.
•• Gebruik te maken van verschillende
leiderschapsuitgangspunten
om uw medewerkers aan te
spreken op hun performance,
zodat ze de doelen behalen.
•• Werken met KPI’s om uw strategie te
realiseren die u in uw accountancy-/
boekhoudpraktijk heeft vastgesteld.
•• Ervaringsuitwisseling tussen de
deelnemers over de besproken
onderwerpen. De onderwerpen
hebben betrekking op een mogelijke
adviseursrol voor de cijferberoeper.
De sessies zijn opgebouwd door de
combinatie van theorieën van onder
meer: Michael Porter, Steven van
Belleghem, Bruce Bodaken, Frans van
Wijngaarden, Jack Welch, Carmine Gallo,
Jos Burgers.

Rode Bol, Gent 18/11/2017 - 09/12/2017 4 sessies

Prijzen

Deze prijzen all-in: een aangename en professionele locatie, colleges en begeleiding door de experts-docenten, cursusmateriaal, catering en parking. (Vermelde prijzen zijn excl. 21% BTW)
Basisprijzen
 
UNIZO-lid € 500,00
Geen lid € 500,00

Rode Bol, Gent

Sint-denijslaan 489
9000 Gent

Ik kan niet naar alle sessies komen, wat nu?

Neem contact met ons op. Waarschijnlijk is er de mogelijkheid om de sessie op een andere locatie of een ander tijdstip in te halen.

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. U mag altijd een collega in uw plaats laten deelnemen. Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (info@ondernemersacademie.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersacademie, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel)  te worden bezorgd.

Hoe vraag ik de KMO portefeuille aan?

Wilt u van de KMO-portfeuille genieten, dan is het heel belangrijk dat u de procedure tijdig en correct opstart en afwerkt. Doet u dit niet, dan bestaat het risico dat u de subsidie misloopt en dan blijft het volledige bedrag betaalbaar aan de Ondernemersacademie. U kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de prestaties. Na deze termijn kan u geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving. Om een aanvraag te doen heeft u uw identiteitskaart, de bijbehorende pincode en een identiteitskaarlezer nodig. Indien u nog nooit de KMO portefeuille heeft aangevraagd kan het twee weken duren voordat uw aanvraag rond is. Breng uw aanvraag dus in orde wanneer u zich aanmeldt! U heeft enkel het erkenningsnummer van KMONET NV nodig: DV.O215551

Bekijk ook het duidelijke instructiefilmpje van de Vlaamse Overheid.

Bij vragen kunt u ons altijd contacteren. Bij technische problemen met de aanmelding, uw identiteitskaart of storingen, kunt u contact opnemen met de gratis lijn 1700.

KMONET NV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig indienen van een steunaanvraag.

Ik heb mijn factuur ontvangen, wat moet ik betalen?

Wanneer u inschrijft ontvangt u automatisch een factuur.

Indien u geen gebruikt maakt van de KMO portefeuille dient u het volledige bedrag binnen 14 dagen aan KMONET te voldoen.

Indien u gebruik maakt van de de KMO portefeuille, betaalt u enkel binnen 14 dagen de BTW rechtstreeks aan KMONET. Het opleidingsbedrag (excl. BTW) betaalt u via de KMO portefeuille aan KMOnet. U maakt uw aandeel over naar de KMO portefeuille. De Vlaamse Overheid vult dit aan met haar aandeel. Vervolgens kunt u de rest van uw factuur voldoen, door een storting te doen aan KMONET.


Geen antwoord op uw vraag?

Bel ons of stel uw vraag via dit fomulier

Met al uw vragen kunt u ook terecht op ons telefoonnummer +32 (0)2 21 22 613