Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

Nieuws

Maak je bedrijf crisis-proof via scenario’s

Ondernemen is onlosmakelijk verbonden met onzekerheid. Dat hebben de recente crisissen ons wel geleerd. En laat onzekerheid nu net iets zijn wat we graag uit de weg gaan. We houden van nature immers niet van veranderingen en kruipen in goede tijden graag in een comfortzone. Maar de toekomst zal ons af en toe brutaal doen ontwaken. Daar valt niet aan te ontsnappen omdat de ondernemerswereld en de concurrentiële omgeving steeds dynamischer en complexer worden. We moeten dus leren omgaan met verandering in de toekomst, met kansen en bedreigingen die ons businessmodel gunstig of ongunstig kunnen beïnvloeden. Een ideale techniek om je bedrijf te wapenen tegen bruuske disrupties is scenariodenken. Het trekt ondernemers uit hun comfortzone, doet hen loskomen uit hun tunnelvisie op de realiteit van vandaag én het stimuleert een helikoptervisie met een brede kijk op zowel de interne als externe omgeving. Lees verder....

De pers is niet zomaar een megafoon

Sinds enkele weken krijg ik opvallend veel meer vragen van organisaties en ondernemingen om hen te helpen bij hun perscommunicatie. Ze hebben in het verleden zelden of nooit naar de pers toe gecommuniceerd, omdat ze de noodzaak niet voelden, omdat ze de tijd niet vonden en het er nooit van kwam. Of omdat ze het veiliger vonden om niet in de pers te verschijnen.
Maar sinds corona, en zeker naarmate de tijd vordert, groeit het verlangen – velen ervaren het als een plotse noodzaak - om in de pers aan het woord te komen. Ondernemers zijn in nood, lopen met hun hoofd tegen de muur. Ze zien vaak geen uitweg meer en voelen zich in de steek gelaten of oneerlijk behandeld, vooral dan door de beleidsmakers. Wie het gevoel krijgt dat er niemand luistert, gaat op zoek naar een megafoon. En die megafoon zien ze in de pers. Lees verder...

Laureaten Masterclass China Business

Op 15 november j.l. vond de laatste sessie van onze UNIZO Masterclass China Business plaats. Dirk Van Steerteghem gaf een uiteenzetting over de exportondersteuning van Flanders Investment and Trade (FIT), Cyril Lau gaf een presentatie over zakendoen in China vanuit zijn eigen jarenlange ervaring bij EY in Beijing en Koen De Ridder tenslotte gaf een uiteenzetting over de Chinees-Belgische betrekkingen doorheen de geschiedenis. Een dikke proficiat aan onze laureaten, Ondernemersacademie wenst deze gedreven ondernemers succes met hun activiteiten op de Chinese markt!

De beleving en de waardering van jouw producten of diensten is vandaag minstens even belangrijk als de objectieve kwaliteit ervan. De kleinste imperfectie in één van jouw processen duwt je klant in de richting van een concurrent. Klanten laten zich bovendien steeds vaker beïnvloeden door reacties op sociale media. Daarom is het cruciaal om proactief alle processen binnen jouw organisatie continu te optimaliseren. Door de verwachtingen van jouw klanten in te lossen of zelfs te overtreffen zullen zij fan en ambassadeur worden van jouw bedrijf! En dat is doorslaggevend.

Volg nu het meest klantgerichte traject van Vlaanderen: Make your customers SMILE (harder)

Wil u beter verkopen in de praktijk met meer rendement? Trainer-topverkoper Yves Roelens verklapt u in zijn sessies alle geheimen van een succesvolle verkoopstrategie en dat vanuit zijn eigen rijke ervaring.