Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

Nieuws

Ontdek al onze opleidingen in de nieuwe brochure academiejaar 2020-2021

Je hebt het misschien al gemerkt toen je het Unizo ZO magazine van juni in de bus kreeeg: de nieuwe brochure van de Ondernemersacademie voor het academiejaar 2020-2021 is er!
Om jou als als ondernemer vooruit te blijven helpen, ook in uitdagende tijden, vind je er een wijd spectrum aan praktijkgerichte managementopleidingen in terug.

Wat dacht je, bijvoorbeeld, van onze drie nieuwe toplevel Masterclasses rond Strategie, Customer Experience en Change Management, gedoceerd door topdocenten Jeroen De Flander, Steven Van Belleghem en Peter De Prins? Of van straffe klassiekers in ons langlopend Masterclass-aanbod, KMO Management en Sales Cyclus 3.0, naast onze Masterclasses Exportmanagement, al 25 jaar dé referentie in haar soort? Onze Masterclass China Business is dit jaar, wegens groot succes, ook al aan haar derde editie toe. Daarnaast zijn en blijven er natuurlijk onze diverse kortlopende opleidingen om uw kennis en vaardigheden op tal van fronten snel en efficiënt bij te spijkeren.
Blader alvast even door de brochure en vind er de gepaste opleiding om jouw skills bij te spijkeren.

Overtuigd? Inschrijven kan via deze weg.

7 online tools voor kmo's!

Een onderdeel van de Masterclass KMO Management is de les rond digitaal management. Daarin wordt besproken hoe u als ondernemer de informatica kant van de zaak aanpakt, maar ook hoe u voordeel haalt uit digitale technologie.

Om u alvast op weg te zetten effectiever en efficiënter te werken hebben we hier 7 tools opgelijst. Gratis tools, of tools met een uitgebreide gratis versie, die u helpen bij het uitvoeren van uw dagelijkse taken.

In de les digitaal management komen nog een reeks andere tools aan bod.

Maar met deze tools krijgt u alvast al een voorproefje. Lees verder...

Ontdek meer over dit onderwerp tijdens de Masterclass KMO Management : 10 sessies waarin alle facetten van het ondernemen aan bod komen.
Docenten: 8 ervaren docenten
Waar en wanneer:
AEtelier 3Hoog, Leuven | Start op 12 november 2020
RodeBol, Gent | Start op 17 november 2020
Ter Elst, Edegem (Antwerpen) | Start op 4 mei 2021
 
Klanten overtuigen met onvergetelijke presentaties

Verkopen is 66% luisteren en 33% praten. Intussen is deze gouden verkoopregel een cliché geworden, juist omdat het devies zoveel waarheid bevat. Maar laten we de leus wel correct opvatten; de percenten geven enkel een ongelijke tijdsverdeling aan tussen de 2 activiteiten. In termen van overtuigingskracht hebben luisteren en praten hetzelfde gewicht. Overtuigend praten vergt echter veel meer voorbereiding en oefening – meer dan de doorsnee verkoper denkt. Doeltreffende presentaties en demonstraties zijn immers nooit ‘vrije improvisaties’. Lees verder...

Wilt u alles over multisensorisch verkopen leren en de inzichten direct correct gebruiken? Tijdens de Masterclass Sales Cyclus 3.0  trainen we dit thema voor een succesvolle toepassing in de praktijk!
 
Docent: Yves Roelens
Waar en wanneer:
  • RodeBol, Gent | Start 9 november 2020
  • Ter Elst, Edegem (Antwerpen) | Start 12 november 2020
  • RodeBol, Gent | Start 27 mei 2021
Cash flow is niet gelijk aan winst, een begrip dat bij ondernemers te weinig gekend is

De meeste ondernemingen weten perfect wat met ‘winst’ wordt bedoeld, dit is de resultante van de opbrengsten, verminderd met de kosten. Wanneer we het hebben over ‘cash flow’ is dit al heel wat moeilijker.

Cash flow of kasstroom vertrekt in feite vanuit uw liquide middelen of hetgeen op uw bankrekening staat. We gaan hierbij alle ontvangsten en uitgaven van een volledig jaar in beeld brengen. Waar we bij het ‘winstconcept’ spreken over opbrengsten en kosten, spreken we bij ‘cash flow’ over ontvangsten en uitgaven. Lees verder...

Ontdek meer over dit onderwerp tijdens de Workshop Financieel Management voor de kmo-ondernemer
Docent: Geert Van Rysseghem
Waar en wanneer:
Ter Elst, Edegem (Antwerpen) | Start op 27 oktober 2020
RodeBol, Gent | Start op 6 mei 2021
 
of tijdens de Masterclass KMO Management : 10 sessies waarin alle facetten van het ondernemen aan bod komen.

Docenten: 8 ervaren docenten
Waar en wanneer:
AEtelier 3Hoog, Leuven | Start op 12 november 2020
RodeBol, Gent | Start op 17 november 2020
Ter Elst, Edegem (Antwerpen) | Start op 4 mei 2021

Maak je bedrijf crisis-proof via scenario’s

Ondernemen is onlosmakelijk verbonden met onzekerheid. Dat hebben de recente crisissen ons wel geleerd. En laat onzekerheid nu net iets zijn wat we graag uit de weg gaan. We houden van nature immers niet van veranderingen en kruipen in goede tijden graag in een comfortzone. Maar de toekomst zal ons af en toe brutaal doen ontwaken. Daar valt niet aan te ontsnappen omdat de ondernemerswereld en de concurrentiële omgeving steeds dynamischer en complexer worden. We moeten dus leren omgaan met verandering in de toekomst, met kansen en bedreigingen die ons businessmodel gunstig of ongunstig kunnen beïnvloeden. Een ideale techniek om je bedrijf te wapenen tegen bruuske disrupties is scenariodenken. Het trekt ondernemers uit hun comfortzone, doet hen loskomen uit hun tunnelvisie op de realiteit van vandaag én het stimuleert een helikoptervisie met een brede kijk op zowel de interne als externe omgeving. Lees verder....

Ontdek meer over dit onderwerp tijdens de Masterclass KMO Management : 10 sessies waarin alle facetten van het ondernemen aan bod komen.
Docenten: 8 ervaren docenten
Waar en wanneer:
AEtelier 3Hoog, Leuven | Start op 12 november 2020
RodeBol, Gent | Start op 17 november 2020
Ter Elst, Edegem (Antwerpen) | Start op 4 mei 2021
De pers is niet zomaar een megafoon

Sinds enkele weken krijg ik opvallend veel meer vragen van organisaties en ondernemingen om hen te helpen bij hun perscommunicatie. Ze hebben in het verleden zelden of nooit naar de pers toe gecommuniceerd, omdat ze de noodzaak niet voelden, omdat ze de tijd niet vonden en het er nooit van kwam. Of omdat ze het veiliger vonden om niet in de pers te verschijnen.
Maar sinds corona, en zeker naarmate de tijd vordert, groeit het verlangen – velen ervaren het als een plotse noodzaak - om in de pers aan het woord te komen. Ondernemers zijn in nood, lopen met hun hoofd tegen de muur. Ze zien vaak geen uitweg meer en voelen zich in de steek gelaten of oneerlijk behandeld, vooral dan door de beleidsmakers. Wie het gevoel krijgt dat er niemand luistert, gaat op zoek naar een megafoon. En die megafoon zien ze in de pers. Lees verder...

Ontdek meer over dit onderwerp tijdens het Inspiration Seminar Jouw kmo in de media.
Docent: Filip Horemans
Waar: Hof Ter Elst, Edegem (Antwerpen)
Wanneer: 17 november 2020
Laureaten Masterclass China Business

Op 15 november j.l. vond de laatste sessie van onze UNIZO Masterclass China Business plaats. Dirk Van Steerteghem gaf een uiteenzetting over de exportondersteuning van Flanders Investment and Trade (FIT), Cyril Lau gaf een presentatie over zakendoen in China vanuit zijn eigen jarenlange ervaring bij EY in Beijing en Koen De Ridder tenslotte gaf een uiteenzetting over de Chinees-Belgische betrekkingen doorheen de geschiedenis. Een dikke proficiat aan onze laureaten, Ondernemersacademie wenst deze gedreven ondernemers succes met hun activiteiten op de Chinese markt!

De beleving en de waardering van jouw producten of diensten is vandaag minstens even belangrijk als de objectieve kwaliteit ervan. De kleinste imperfectie in één van jouw processen duwt je klant in de richting van een concurrent. Klanten laten zich bovendien steeds vaker beïnvloeden door reacties op sociale media. Daarom is het cruciaal om proactief alle processen binnen jouw organisatie continu te optimaliseren. Door de verwachtingen van jouw klanten in te lossen of zelfs te overtreffen zullen zij fan en ambassadeur worden van jouw bedrijf! En dat is doorslaggevend.

Volg nu het meest klantgerichte traject van Vlaanderen: Make your customers SMILE (harder)

Wil u beter verkopen in de praktijk met meer rendement? Trainer-topverkoper Yves Roelens verklapt u in zijn sessies alle geheimen van een succesvolle verkoopstrategie en dat vanuit zijn eigen rijke ervaring.