Locatie

Inschrijven voor deze opleiding

Na 3 jaar afwezigheid (Corona), zal deze zeer succesvolle Masterclass 'Praktijkmanagement voor de Zorgverstrekkers' in het voorjaar van 2024 terug 'klassikaal' georganiseerd worden. Voor diegenen die liever 'online' les volgen, volgt er in het najaar van 2024 ook een online-versie van deze opleiding.

Deze opleiding helpt jou als zelfstandige zorgverlener om je praktijk professioneel te leiden als een onderneming in de zorgsector, correct maar ook efficiënt én duurzaam.
Alle belangrijke facetten voor de praktijkvoering komen aan bod - met oog voor de diversiteit tussen de zelfstandige zorgverleners: met of zonder ervaring, solo- of groepspraktijk, mono- of multidisciplinair, met of zonder personeel. Voor starters is dit een uitstekende springplank.  Voor ervaren zelfstandigen is het de start van een nieuw begin en een steun in de rug voor ambitieuze toekomstplannen.
Dankzij de klassikale leervorm zal er extra veel ruimte zijn voor vraagstelling, interactie en werken 'op maat' van iedere individuele ondernemer !

Met de medewerking van onderstaande beroepsfederaties:

UNIZO-leden en leden van deze federaties genieten 150€ korting op de basisprijs:

- APB (Algemene Pharmaceutische Bond)
- Axxon (Kwaliteit in Kinesitherapie)
- BVBO (Beroepsvereniging van Belgische Osteopaten)
- BVC (Belgische vereniging van Chiropractors)
- BVP-ABP (Belgische Vereniging der Podologen)
- EV (Ergotherapie Vlaanderen)
- NVKVV (beroepsvereniging van verpleegkundigen)
- VAN (Vlaams Apothekers Netwerk)
- VAS (Vlaams Artsensyndicaat)
- VBOV (Vlaamse Beroepsorganisatie van Vroedvrouwen)
- VBVD (Vlaamse Beroepsvereniging van Diëtisten)
- VBZV (Vlaamse Beroepsvereniging van Zelfstandige Verpleegkundigen)
- VVKP (Vlaamse Vereniging van Klinisch Psychologen)
- VVL (Vlaamse Vereniging voor Logopedisten
- VVT (Verbond der Vlaamse Tandartsen)

Accreditering:
Voor deze opleiding wordt accreditatie voor permanente vorming aangevraagd. Volg de website voor de laatste updates.

Kinesitherapeuten: accreditering voor 14 PE-punten
Artsen: aanvraag accreditering in behandeling
Tandartsen: accreditering voor 10 PE-punten

Deze masterclass gaat door in Rode Bol op
  • 09 november 2024 van 09:00 tot 13:00
  • 16 november 2024 van 09:00 tot 13:00
  • 23 november 2024 van 09:00 tot 11:00
  • 23 november 2024 van 11:00 tot 13:00
  • 30 november 2024 van 09:00 tot 13:00
  • 07 december 2024 van 09:00 tot 11:00
  • 07 december 2024 van 11:00 tot 13:00

    Inschrijven voor deze opleiding

    Deze masterclass gaat door in Rode Bol op
    • 09 november 2024 van 09:00 tot 13:00
    • 16 november 2024 van 09:00 tot 13:00
    • 23 november 2024 van 09:00 tot 11:00
    • 23 november 2024 van 11:00 tot 13:00
    • 30 november 2024 van 09:00 tot 13:00
    • 07 december 2024 van 09:00 tot 11:00
    • 07 december 2024 van 11:00 tot 13:00

      Administratie, Fiscaliteit & Associaties
      09 november 2024 van 09:00 tot 13:00

      De opleiding Administratie, Fiscaliteit & Associaties biedt zelfstandige zorgverstrekkers een brede basis aan kennis en vaardigheden om een succesvolle onderneming te runnen. De opleiding omvat onderwerpen als ondernemerschap, administratie voor de praktijk, belastingen en fiscale verplichtingen, boekhouding en jaarrekening, kosten- en opbrengstenstructuur, de juiste rechtsvorm en samenwerking in associaties. Andere onderwerpen zijn marketing en communicatie, verzekeringen, pensioenopbouw, financiële planning, de rol van de accountant en boekhouder en de ontwikkelingen in de gezondheidszorg

      Johanna Waelkens
      Docent: Johanna Waelkens

      Johanna Waelkens is doctor in de rechten. Zij is werkzaam bij SBB Accountants en Adviseurs als juridisch adviseur op het Kenniscentrum. Zij legt zich toe op het vertalen van wetgeving naar de praktijk, met een focus op vennootschaps- en ondernemingsrecht.

      Meer over Johanna Waelkens »
      Caroline Delzongle
      Docent: Caroline Delzongle

      30 jaar accountant, waarvan 20 als zelfstandig ondernemer met eigen boekhoudingkantoor en 10 medewerkers,
      Sedert 10 jaar actief bij SBB;
      Als Startersadviseur én accountant
      Sedert 4 jaar behartig ik het commerciële luik van West-Vlaanderen voor de 6 kantoren (Loppem, Tielt, Diksmuide, Zwevegem, Roeselare en Ieper) van SBB: beurzen, sessies, netwerken, voordrachten Hoge Scholen…
      Commercieel is écht mijn ding: de (startende) ondernemer begeleiden van aan het wiegje tot aan het einde van de rit

      Meer over Caroline Delzongle »
      Jonas Peeters
      Docent: Jonas Peeters

      Professionele carrière

       Ernst & Young, btw-consultant: (November 2011 – 2013)
       Went Fiduciaire BV CVBA, fiscaal jurist: (September 2013 – December 2014)
       Arts, Cleeren & Vennoten; Huidige PAQT Advocaten, fiscaal advocaat: (Januari 2015 – december 2018)
       SBB Accountants & Adviseurs, fiscaal adviseur: (Januari 2019 – heden) en kantoordirecteur (januari 2023 – heden)
       Gastlector EhB Brussel, campus Leuven, JAO : (september 2021 – heden)


       Opleiding

       Universiteit: Katholieke Universiteit Leuven, faculteit Rechtsgeleerdheid:
      • Bachelor in de rechten (september 2005-juni 2009)
      • Master in de rechten (september 2009- september 2011)
      Major: Economisch recht; Minor: Fiscaal recht
      • Master-na-master Fiscaliteit (september 2010-september 2011)

      Extra cursussen
       Taalcursus Frans: K.U. Leuven – C. L.T. (2012-2013)
       Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten: Ingangsexamen afgelegd
       Balie examen: afgerond in 2016
       HBO5 Boekhouden (CVO Diest) - avondopleiding: Afgestudeerd juni 2019
       

      Meer over Jonas Peeters »

      Financieel management
      16 november 2024 van 09:00 tot 13:00

      De opleiding Financieel Management is ontworpen voor zorgverstrekkers die hun financiële en managementvaardigheden willen ontwikkelen om hun praktijk duurzaam te laten groeien en ontwikkelen. De opleiding behandelt onderwerpen als financiële planning en budgettering, kostenbeheersing en efficiëntieverbetering, businessmodellen, financiering van de gezondheidszorg, verzekeringen, beleggingsstrategieën en risicobeheer, financiële analyse en rapportage, personeelsmanagement, innovatie, privacywetgeving, ethiek en verantwoordelijkheid, technologie en trends en ontwikkelingen in de zorgsector. De opleiding bestaat uit praktische en theoretische modules, waarbij deelnemers leren hoe ze financiële concepten kunnen toepassen in realistische situaties.

      Wim Boon
      Docent: Wim Boon

      .

      Meer over Wim Boon »
      Jeroen Hombroux
      Docent: Jeroen Hombroux

      Relatiebeheerder Medische Vrije Beroepen KBC Bank.

      Meer over Jeroen Hombroux »

      Strategie en communicatie
      23 november 2024 van 09:00 tot 11:00

      De opleiding Strategie en Communicatie is ontworpen voor zelfstandige zorgverstrekkers en houdt rekening met de wettelijke verplichtingen en beperkingen van deze beroepsgroep. De opleiding omvat onderwerpen als het ontwikkelen van een strategie, het opstellen van een marketingplan en het opbouwen van een merk. Deelnemers leren ook hoe ze hun communicatievaardigheden kunnen verbeteren, effectief kunnen communiceren met patiënten en collega's en hoe ze kunnen omgaan met moeilijke situaties. De opleiding bestaat uit praktische en theoretische modules, waarbij deelnemers hun vaardigheden kunnen oefenen en beter begrip krijgen van strategische en communicatieve concepten.

      Lieven Van de Velde
      Docent: Lieven Van de Velde

      Lieven Van de Velde is een freelancer Digitaal Marketing Expert (IT1). Al meer dan 20 jaar geeft Lieven opleidingen search engine optimalisation (SEO), e-commerce, gebruiksvriendelijkheid van een website, sociale media (Facebook, Linkedin), Google analytics en e-mail marketing. Daarnaast adviseert en coacht hij ondernemingen bij de optimalisatie van een website en online shop. 

       

      Meer over Lieven Van de Velde »

      Werken met Personeel
      23 november 2024 van 11:00 tot 13:00

      De opleiding 'werken met personeel' is specifiek ontwikkeld voor zelfstandige zorgverstrekkers die personeel willen aannemen of al personeel in dienst hebben.

      Tijdens deze opleiding krijgen deelnemers inzicht in de wet- en regelgeving omtrent personeelszaken en leren ze praktische vaardigheden om effectief personeel te werven, selecteren en managen in de zorgsector. Deelnemers leren onder andere hoe ze vacatures en functiebeschrijvingen kunnen opstellen, hoe ze sollicitatiegesprekken voeren, hoe ze prestaties beoordelen en feedback geven. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het organiseren van de personeelsadministratie en het omgaan met verzuim en arbeidsongeschiktheid.

      De opleiding bestaat uit praktijk- en theoriemodules en biedt deelnemers de mogelijkheid om de opgedane kennis en vaardigheden in realistische situaties te oefenen. Aan de hand van casestudy's, opdrachten en groepsdiscussies krijgen deelnemers inzicht in personeelsmanagementconcepten en leren ze hoe ze deze kunnen toepassen in hun eigen praktijk.

      Na afloop van de opleiding hebben deelnemers een stevige basis aan personeelsmanagementkennis en -vaardigheden opgebouwd, wat bijdraagt aan het succesvol aannemen, managen en behouden van personeel binnen hun eigen praktijk als zelfstandige zorgverstrekker. Daarbij wordt uiteraard rekening gehouden met de wettelijke verplichtingen en beperkingen voor zelfstandige zorgberoepers.

      Kim Devries
      Docent: Kim Devries

      .

      Meer over Kim Devries »

      Innovatie en digitalisering
      30 november 2024 van 09:00 tot 13:00

      Als zelfstandige zorgverstrekker is het van belang om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van innovatie en digitalisering in de zorg. Deze opleiding biedt je de mogelijkheid om je kennis en vaardigheden te vergroten en te leren hoe je nieuwe technologieën in je dagelijkse praktijk kan integreren.

      De opleiding begint met een overzicht van algemene innovatietrends en gaat vervolgens in op de specifieke mogelijkheden van e-health, telemedicine en andere opkomende technologieën in de zorgsector. Je leert hoe je deze innovaties op een succesvolle manier kan integreren in jouw werkzaamheden en hoe je ze kan gebruiken om de kwaliteit van de zorg te verbeteren.

      Naast de technologische aspecten besteedt de opleiding ook aandacht aan de juridische verplichtingen en beperkingen rondom digitale toepassingen in de zorg. Na afloop van de opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om deze digitale innovaties en technologieën effectief te integreren in jouw eigen praktijk.

      De opleiding is praktijkgericht en biedt vele casestudy's en opdrachten om de geleerde kennis en vaardigheden in realistische situaties te oefenen. Door deel te nemen aan deze opleiding vergroot je jouw innovatiekracht en ontwikkel je professionele vaardigheden als zelfstandige zorgverstrekker in een steeds digitaler wordende wereld.

      Carole Absil
      Docent: Carole Absil

      Carole Absil is economist, gediplomeerd aan zowel de ULB als de KU Leuven, waar ze zich in heeft gespecialiseerd in gezondheidseconometrie. Gepassioneerd door wat technologie in de gezondheidszorg kan bieden en hoe die een positieve impact op de samenleving kan hebben, richtte Carole verschillende initiatieven op, zoals HealthTech.Belgium, dat het Healthtech-ecosysteem in België vormde, en meer recent, mHealth.Belgium, het platform voor terugbetaling en erkenning van apps.

      Carole begon te werken voor Agoria, de Belgische federatie van de technologische industrie, waar ze Healthtech bedrijven in hun groei ondersteunde (zowel op vlak van lobbying als op vlak van business development). Carole is ook 5 jaar lid geweest van het verzekeringscomité bij het RIZIV. Tijdens de covid-pandemie werd ze kabinetschef van het covid-commissariaat voor Wallonië, waar ze mede de vaccinatiecampagne voor Wallonië ontwierp en leidde.
      In 2023 is ze gestart met haar eigen bedrijf dat gespecialiseerd is in healthtech strategie, belangenbehartiging & business development diensten.

      Meer over Carole Absil »

      Timemanagement
      07 december 2024 van 09:00 tot 11:00

      Als zelfstandige zorgverstrekker heb je te maken met een drukke agenda en veel verschillende taken die je moet uitvoeren. Daarom is het essentieel om goed met je tijd om te gaan en prioriteiten te stellen. In deze opleiding leer je hoe je effectief kunt omgaan met je tijd en hoe je jouw dagelijkse taken beter kunt organiseren.

      De opleiding start met een analyse van jouw persoonlijke tijdsbesteding en het identificeren van knelpunten. Vervolgens krijg je handige tips en technieken aangereikt om jouw tijd beter te managen, zoals het stellen van realistische doelen, het prioriteren van taken en het maken van een effectieve planning. Ook leer je hoe je taken kunt delegeren en hoe je beter kunt communiceren met patiënten en collega's om tijd te besparen. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het vinden van de juiste balans tussen werk en privé om overbelasting te voorkomen.

      De opleiding is praktijkgericht en biedt veel oefeningen en casestudy's om de geleerde technieken en vaardigheden in de praktijk toe te passen. Na afloop van de opleiding ben je in staat om jouw tijd beter te managen en jouw dagelijkse werkzaamheden efficiënter uit te voeren. Hierdoor kan je meer tijd vrijmaken voor de zorg van jouw patiënten en het runnen van jouw eigen praktijk. Door effectief timemanagement kan je meer rust en controle ervaren in je werk en privéleven.

      Sofie Spaepen
      Docent: Sofie Spaepen

      Groei-architect, (F)luisteraar, Trainer, Implementatie Coach &Partner at Atlas Grow How

      Meer over Sofie Spaepen »

      Zelfzorg
      07 december 2024 van 11:00 tot 13:00

      Als zelfstandige zorgverstrekker is het belangrijk om goede zelfzorg te beoefenen, maar dit kan in de dagelijkse praktijk een uitdaging zijn.

      De opleiding 'zelfzorg' biedt deelnemers inzicht in hoe zij hun fysieke, emotionele en mentale gezondheid kunnen verbeteren en onderhouden, om zo hoogwaardige zorg te kunnen blijven bieden. Deelnemers leren over de risico's van overbelasting en burn-out in de zorgsector en krijgen handvatten om effectief om te gaan met stress, emoties en conflictsituaties.

      De opleiding omvat zowel praktijk- als theoriemodules en biedt deelnemers de mogelijkheid om de opgedane kennis en vaardigheden in realistische situaties te oefenen.

      Na afloop van de opleiding beschikken deelnemers over een stevige basis aan kennis en vaardigheden, wat bijdraagt aan het vergroten van hun eigen welzijn en het verbeteren van hun professionele functioneren als zelfstandige zorgverstrekker.

      Shany Van Elslander
      Docent: Shany Van Elslander

      Mezelf voorstellen in een notendop, oké let's do this! Ik ben Shany Van Elslander, Master in de Klinische Psychologie met een passie voor, je raadt het al, mensen! In volle overtuiging koos ik voor dit hulpverlenend vakgebied omdat ik samen met mensen hun psychische (on)gezondheid bespreekbaar en behapbaar wil maken. In onze maatschappij gaat alles vandaag zeer snel en lopen we onszelf vaak voorbij, terwijl de focus op het hier en nu ook zo mooi kan zijn. Energie halen uit je job is voor mij daarin een belangrijke waarde, iets dat ik ook graag bij anderen bewaak. Daarom ben ik de werk-sector ingekropen met als resultaat: ik voel me helemaal op mijn plaats! Binnen de THL werk ik voornamelijk rond preventie van stress en burn-out, met de quote van Jon Kabat-Zinn in mijn achterhoofd: "Je kan de golven niet stoppen, maar wel leren surfen". In kader hiervan geef ik workshops en psycho-educatie sessies binnen verschillende organisaties. Eveneens begeleid ik mensen die reeds moeilijkheden ondervinden ook individueel. Dat ik mij hier elke dag op kan focussen, samen met collega's die dezelfde visie delen, maakt van mij een gelukkig kind in de snoepwinkel!

      Meer over Shany Van Elslander »

      Inschrijven voor deze opleiding

      Rode Bol, Gent

      09/11/2024 - 07/12/2024

      1

      Prijzen

      Deze prijzen zijn all-in: een aangename en professionele locatie, colleges en begeleiding door de experts-docenten. Cursusmateriaal, parking, dranken en een ontbijt worden gratis aangeboden. (Vermelde prijzen zijn excl. 21% BTW)

      UNIZO-leden dienen, net zoals leden van de beroepsfederaties (lijst terug te vinden onder ‘in het kort’, de promocode ZORG2024 te gebruiken om te kunnen genieten van € 150 korting.

      Basisprijzen
        Eerste deelnemer Vanaf tweede deelnemer
      UNIZO-lid € 975,00 € 875,00
      Geen lid € 975,00 € 875,00
      Enkel als je gebruik maakt van de KMO-portefeuille
      KO MO
      € 682,50 € 780,00
      € 682,50 € 780,00

      Kan ik mijn inschrijving wijzigen? N.v.t. voor videolessen!

      Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. Je mag altijd een collega in je plaats laten deelnemen. Gelieve elke wijziging in die zin via mail door te geven aan info@ondernemersacademie.be.
      Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (info@ondernemersacademie.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersacademie, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel)  te worden bezorgd.

      Hoe vraag ik de KMO portefeuille aan? N.v.t. voor Videolessen!

      Wil je van de KMO-portefeuille genieten, dan is het heel belangrijk dat je de procedure tijdig en correct opstart en afwerkt. Doe je dit niet, dan bestaat het risico dat je de subsidie misloopt en dan blijft het volledige bedrag betaalbaar aan de Ondernemersacademie. Je kan een subsidieaanvraag indienen tot uiterlijk 14 kalenderdagen na de start van een offline opleiding  of tot uiterlijk 14 dagen na de inschrijving op een abonnement van de Online Ondernemersacademie. Na deze termijn kan je geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving. Om een aanvraag te doen heb je je identiteitskaart, de bijbehorende pincode en een identiteitskaartlezer nodig. Indien je nog nooit de KMO-portefeuille hebt aangevraagd kan het twee weken duren voordat je aanvraag rond is. Breng je aanvraag dus in orde wanneer je je aanmeldt! Je hebt enkel het erkenningsnummer van KMONET NV nodig: DV.O215551

      !! BELANGRIJK !! 
      Als je gebruik maakt van de KMO-portefeuille verbindt de Vlaamse Overheid enkele voorwaarden aan de subsidie, nl.
      - Je dient minstens 70% van de sessies aanwezig te zijn.
      - Je bent verplicht de evaluatie na elke sessie in te vullen.
      Deze regels zijn opgelegd door VLAIO en wij dienen de strikte toepassing ervan op te volgen. Indien bovenstaande voorwaarden niet voldaan worden, zijn wij helaas genoodzaakt je KMO-portefeuille voor de opleiding te annuleren en zal je het openstaande deel van de factuur rechtstreeks aan KMONET NV dienen te betalen (= maximum 30% van het factuurbedrag excl. BTW).
       

      Meer informatie over de KMO-portefeuille vind je op de website van het Agentschap Innoveren & Ondernemen.

      Bij vragen kan je ons altijd contacteren. Bij technische problemen met de aanmelding, je identiteitskaart of storingen, kan je contact opnemen met de gratis lijn 1700.

      KMONET NV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig indienen van een steunaanvraag.

      Ik heb mijn factuur ontvangen, wat moet ik betalen?

      Wanneer je inschrijft ontvang je automatisch een factuur.

      Indien je geen gebruikt maakt van de KMO-portefeuille dien je het volledige bedrag binnen 14 dagen aan KMONET NV te voldoen.

      Indien je gebruik maakt van de KMO-portefeuille, betaal je enkel binnen 14 dagen de BTW rechtstreeks aan KMONET NV. Het opleidingsbedrag (excl. BTW) betaal je via de KMO-portefeuille aan KMONET NV. Je maakt je aandeel over naar de KMO-portefeuille. De Vlaamse Overheid vult dit aan met haar aandeel. Vervolgens kan je de rest van je factuur voldoen, door een storting te doen aan KMONET NV.


      Geen antwoord op je vraag?

      Bel ons of stel je vraag via dit fomulier